Hagaz!ne 25.12.05
gadgets & ideas december 2005
'Chistmas Diner at Crazy Pianos'. Robin en Mariëtte zeiden het al zo vaak: 'Pap en mam, jullie kunnen rustigeens komen kijken in de Crazy Pianos. Het is echt leuk en jullie vallen echt niet op ...'. Dat hebben we geweten: we vierden er met Oma haar tachtigste verjaardag en gebruikten er - het is toch Kerstmis- ons Kerstdiner.
Maar voordat het zover is verstoren we eerst nog wat andere Kerstdiners, vatten we kou en zien we Kerstmeisjes op de bar klimmen. Hoe engel Marieke de boel redt en pa meteen een dijk van een column te pakken heeft. Lees meer >>>
21.12.05
Deelnemers aan de Nieuwjaarsduik zijn best wel stoerof een beetje gek om die kou te trotseren. Maar als deze Daisy uit Brazilië die koude Noordzee induikt mag ze gerust dapper worden genoemd. En ze doet dat nog voor een goed doel ook. Als ze duikt wil ze gesponsored zijn voor
de bouw van een opvanghuis voor straatmeisjes in Rio de Janeiro, zoals afgebeeld op haar t-shirt. Het project 'Reame' van de stichtingAprisco biedt al ruimte aan 19 ex-straatjongens en het doel is 80 ex-straatkinderen (dus ook meisjes) onderdak te bieden. Meer informatie op de site.
19.12.05
Tabloid is in. Tabloid is nieuw. Ieder op krantenpapier uitkomend medium gaat over op tabloid. Niet dat de lezer dat ook wil. Welnee. Want daar hoor ik alleen maar klachten van. Maar dat is niet belangrijk volgens het management. Misschien dat de bezorgers het makkelijker vinden? Dus ook de Posthoorn gaat per 1 januari 2006 in tabloidformaat verschijnen zo verneem ik van wel ingelichte kringen. Tabloidformaat, je weet wel van de ADHD, de krant die van ellende uit elkaar valt en waar juist nietjes zitten waar je ze niet wenst. Maar het is wel een opening voor columnisten want als er ergens veel columns in staan per aflevering dan is dat wel de ADHD. Dus meneer of mevrouw De Posthoorn als u per 1 januari 2006 nog een columnist zoekt voor uw nieuwe tabloidformaat? Maar wat klets ik nou; ik ontvang hem niet eens.10.12.05
Dat extremisten en hun groeperingen in Nederland al veel te veel in de publiciteit staan, zal je met me eens zijn. Nu heeft de ADHD ook nog eens voor haar berichtgeving over het proces van de Hofstadgroep een logo ontworpen. Als ik tot die 'niet bestaande groep' zou behoren, zou ik me gevleid en trots voelen. Publiciteit is immers een van de drijfveren van extremisten? Uiteraard laat ik het hier niet nog eens zien!9.12.05
Je ziet ze niet vaak die oranje Deux Chevaux die compleet in het teken van het Nederlandsevoetbal zijn geschilderd met als thema '100% oranje'. Ik geloof zelfs dat het een uniek exemplaar is. Hoe ver kun je gaan met je enthousiasme voor voetbal om alle spelers hun handtekening op je motorkap te laten zetten? Hoog tijd dat er een groen-gele auto met handtekeningen van de ADO-spelers door Den Haag gaat rijden?
1.12.05
Je komt ze nog weleens tegen maar je let er niet op in de drukte van het verkeer: muurreclames.Terwijl het aanbod aan tegenwoordige wildplak reclame - zoals bijvoorbeeld op de Paviljoens gracht - in de gaten gehouden moet worden, is een organisatie druk in de weer met het in stand houden van oude muurreclames. De stichting Haags Industrieel Erfgoed SHIE heeft de restauratie ter hand genomen van een tiental muurreclames die in Den Haag nog zichtbaar zijn.
|start|nu|de wijk in|top 5|kunst|idee|specials|column|vind|
Kritisch Haags, kunst, uitgaan, internet ...
Hagaz!ne: altijd wat nieuws!